214
REGISTRES D
[i55o]
pilloter deux piedz de large, le long des moslieres, sur le devant de la riviere, pour plus surement porter et soustenir la maçonnerye desd, quaiz, et sur led. pillotiz et tuf desd, tranchées faire et asseoir des platles formes de charpenterye, au dessus desquelles se fera la maçonnerye; esquelles platteformes seront mys des harpons pour lyaison d'icelles platteformes. Et moyennant ce, l'on pourra faire la maçonnerye de au dessus bonne et vallable, au moyen desd, fon­dations, comme dit est. Et avons dit et disons que, faisant ce que dessus, la maçonnerye qui sur lad. fondation sera faicte, sera bonne et vallable. Et tout ce certiffions estre vray, tesmoings noz seingz ma-nuelz cy mis, les an et jour dessusdictz. »
Ainsi signé : "Poireau, Amaulry, Jehan Bellée, Beaussault."
sur icelles et lever la maçonnerye des quaiz que mesdictz srs pretendent faire au lieu des vielz, et si elle sera ferme et stable. Lesquelles tranchées faictes pour de neuf ediffier lesd, quaiz, en la pre­sence de maistre Charles Leconte et maistre Guil­laume Guillain, Maistres des euvres d'icelle Ville, nous avons veuz et visitez, et avons trouvé ce qui s'ensuit :
"Et premierement, avons trouvé de douze à treize toizes desd, tranchées, à prandre depuis l'encongneure par où l'on monte de lad riviere à la rue Geuffroy Lasnier tirant vers l'arche Beaufilz, estre bonne et suffisante et de tuf pour porter la maçonnerye et platteformes de charpenterye, et le résidu desd, tranchées, au lieu où il ne se trouvera tuf et terre ferme, nous disons qu'il seroit et est besoing de les
CCXXIII [CLXXII]. — Pour ix" m. livres tournois demandez par le Roy à la Ville.
26 juin i55o. (Fol. 189 v°-)(1)
Du xxvime jour de Juing mil vc l.
En assemblée le jour d'uy faicte, en l'Ostel de la Ville de Paris, de mess" les Prevost des Marchans, Eschevins et Conseillers de lad. Ville, pour oyr la lecture des lettres missives du Roy, apportées par me Jacques Veau, Tresorier des guerres; en laquelle se sont trouvez, c'est assavoir :
Monsr le Prevost cles Marchans, Guyot;
Pomereu, Courtin, Soly, Choart'2', Eschevins de lad. Ville;
Monsr le President Luillier, monsr de Seaulx, monsr de Villabry Prevost'3', monsr me Thierry de
Montmirel, Berthelemy, Croquet, Hennequin, Con­seillers d'icelle Ville.
Après lecture faicte desd, lettres missives de creance, et lad. creance recitée à lad. compaignée par mond. sp le Prevost des Marchans, selon ce qu'il l'avoit entendue dud. Veau, Tresorier des guerres, a esté conclud, advisé et deliberé par tous les dessus­dictz qu'on doibt faire assemblée generalle des Con­seillers, Quarteniers, les Cours souveraines, corps et communaultez, tant d'église que séculiers, à samedi prochain, une heure de relevée.
CCXXIV [CLXXIII]. — Feuz de joye pour la nativité de monseigneur d'Angoulesme,
TIERS FILZ DU Roy.
27 juin i55o. (Fol. 189 V0.)
Du [xxvue jour de Juin vc l'4'].
Aujourd'uy ont esté faictz les feuz de joye pour la nativité de Monseigneur le duc d'Alençon, 111e filz du Roy, et mesmes devant l'Ostel de la Ville fut fait
ung grant feu en forme de piramide, et fut deffoncé ung muy de vin et delivré xii douzaines de pain à tous venans, combien que Mess" de la Ville n'eussent reçeu aucunes lettres du Roy.
") La seconde moitié du recto est en blanc
(2) Le clerc du greffe a écrit par erreur Cherart.
'3' C'est-à-dire Prevost, seigneur de Villabry. ( Voy.Ia généalogie de la famille Prevost, Blanchard, les Presidens au mortier, in-fol., 1647, p. 253).
(4) La date est restée en blanc sur le Registre. Nous la rétabhssons d'après le jour assigné par les généalogistes à la naissance de Charles-Maximilien, troisième fils de Henri II, qui vit le jour à Saint-Germain-en-Laye, le vendredi 27 juin i55o, à cinq heures un quart du matin. Ce prince qui régna après son frère aîné, François II, porta d'abord le titre de duc d'Angoulême, puis celui de duc d'Orléans, après le décès de son autre frère, Louis de France, qui mourut âgé de deux ans, le 24 octobre i55o. Nous ne savons pourquoi le greffier, deux lignes plus bas, l'appelle duc d'Alençon.